Thriller-schrijfster Mirjam Mous op het Montaigne Lyceum

In het kader van ‘De boekenweek van Jongeren’ die eind september plaatsvond, kregen wij bezoek van Mirjam Mous.

De meeste jongeren genieten erg van haar spannende boeken. Zij schreef veel thrillers zoals Virus, Test en Boy 7. Dit laatste boek werd ook verfilmd. Haar boeken vallen onder “Young Adult” literatuur.

Alle tweede klassen havo/vwo en alle derde klassen kader/mavo kregen een gastles waarin Mirjam Mous vertelde waar zij inspiratie vandaag haalt om een boek te schrijven, op welke manier zij schrijft en hoe zij ooit is begonnen met schrijven.

De leerlingen hebben aandachtig geluisterd en stelden veel vragen. De leerlingen met de meest originele vraag kregen een boek van Mirjam Mous cadeau, natuurlijk mét handtekening!