Montaigne doet mee aan de CPC!

Zondag 25 september heeft een groep leerlingen en docenten van het Montaigne Lyceum meegedaan aan de 5 kilometer loop in Den Haag. De CPC loop is een jaarlijks terugkerend evenement met dit jaar 36.000 hardlopers verdeeld over de afstanden van 1 km, 2.5km, 5km, 10km of de halve marathon (21.1km). We waren als school vertegenwoordigd met 21 leerlingen en 4 docenten op de 5km scholenloop.

Het was een geweldige dag; de zon scheen en er hing een gezellige en sportieve sfeer onder leerlingen en collega’s. De leerlingen van het vak LO2 uit 3mavo lopen de 5km als onderdeel voor het vak, ze hebben tijdens de theorie lessen een eigen trainingsschema voor gemaakt.

Aan het onderdeel de 5km deden er in totaal 3.000 lopers mee, waarvan 350 leerlingen aan de scholenloop verdeeld over 190 jongens en 160 meisjes. Naast alle gezelligheid is er ook bijzonder goed gepresteerd door het Montaigne Lyceum.

Onder de leerlingen zijn er mooie prestaties neergezet, het podium bij de jongens was goed gevuld met leerlingen van het Montaigne. We zijn heel trots op al onze lopers van afgelopen zondag! Volgend jaar willen we met meer collega’s en leerlingen gaan deelnemen en afsluiten op een terrasje!?! In maart 2023 is de volgende editie alweer, pak je trainingsschema er alvast bij!