MONTAIGNE LEERLING NEDERLANDS KAMPIOEN PADEL

In het weekend van 26-27 maart is onze leerling Sophie Verspaget met haar partner Eline Nikkelen in Zwolle Nederlands Kampioen Padel onder de 16 jaar geworden. Een geweldige prestatie van beide dames.

Het waren spannende wedstrijden waarbij de Sophie en Eline steeds aan het langste eind trokken en zich nu dus Nederlands kampioen mogen noemen.

De padel-sport is al enige tijd ook een populaire sport in Nederland. Padel is een racket- en balsport, die gespeeld wordt in een omsloten veld, of kooi. Het wordt voornamelijk met vier spelers gespeeld, waarbij een bal, die lijkt op een tennisbal, met een racket over een net gespeeld dient te worden. Het lijkt een mix van tennis en squash.

Hoewel de padel-sport pas sinds kort zo populair geworden lijkt, is de sport al in 1969 ontstaan en wel in Mexico en in de jaren ’70 naar het Europese vaste land gekomen. In eerste instantie werd de sport beoefend in Spanje maar dat is al snel uitgewaaierd naar andere Europese landen.

Een mooie prestatie dus voor Sophie en Eline. We zullen in de toekomst vast meer van hen gaan zien en horen. We wensen hen daarbij veel plezier en succes.